عمومی

شیرجه بزن به کمپین مرگ

1
0

من جز اون دسته از افرادی هستم که به شدت طرفدار دو آتیشه سایت دیجی هستند و حتی چیزهای کوچیکشون رو هم از این سایت میخرند (البته تا پری روز) همیشه و هر جایی رفته ام به عنوام یار دوازدهم این مجموعه سعی بر تبلیغ و جا باز کردن آن در بین آشنا و فامیل داشتم طوری که بر اساس حساب و کتابی که کردم بیش از ۱۲۰ میلیون در ۴ ماه اخیر خودم و آشناهام از این سایت خرید کردیم (از چند حساب کاربری) که آمار فوق العاده ای هست چون خود بنده در چند ماه اخیر نزدیک ۱۵ میلیون از این سایت خرید داشته ام (با اکانت خودم و برادرم) آخرین خریدمم چند روز پیش نزدیک ۴۰۰ ۵۰۰ تومن بود که هنوزم دستم نرسیده.

در ۱۰ ۱۵ روز اخیر دیجی داره تبلیغات کمپینی رو میکنه با اسم شیرجه بزن که خیلی سر و صدا کرده و خودمم دوست داشتم در این کمپین اگر چیزهایی که رو لازم دارم رو خرید کنم تا اینه که دیروز یعنی روز یک شنبه دوستان گفتم ساعت ۱۰ صبح میخواد پلی استیشن ۴ رو با قیمت ۵۰ درصد تخفیف بذاره که بنده باورم نشد بعد دیدم و متوجه شدم واقعا این موضوع هست ساعت ده صبح شد و نزدیک ۱۷ نفر شدیم (بچه های شرکت خودمون و دوستان دیگه خارج از شرکت) قرار شد هر کدوم یه دونه بگیریم.

ساعت ده شد همه مثل جغد جلو مانیتور نشسته ایم ، طوری که با هم حرف نمیزدیم در این وقت دیدیم وقتی شروع شد فروش زد تموم شده و جا خوردیم نه فقط برای من برای همه، طوری که کلا بین ۲ تا ۵ ثانیه بیشتر طول نکشید گفتیم حتما اشتباهی شده و دوباره رفرش کردیم باز همون آشو همون کاسه متاسفانه ، نزدیک ۱۰ تا ۱۲ دقیقه سایت رو رفرش میکردیم گفتیم شاید اشتباهی شده دوباره دیدیم فعال شد و هر کدوم از بچه ها محصول رو وارد سبد خرید کردن و هنگام اتصال به بانک برای همه میزد سبد خرید شما خالی شده و باور کردنی نبود منی که خریدم رو ثبت کردم مگه امکان داره سبد خرید خالی بشه ، دوباره میزدیم و دیدیم تموم شده و بعد چند دقیقه دوباره زد موجود هست دوباره زدیم دوباره میخواستیم وارد صفحه پرداخت بانک ملت یا پاسارگارد بشه دوباره میزد خالی شده نه برای من برای همه این اتفاق افتاد در همون لحظه که دوستم از سیستم بغل من داشت این کار رو میکرد من یک محصول دیگه زدم که تخفیف نداشت و بدون هیچ مشکلی وارد صفحه پرداخت شد ولی دوستم در مرحله آخر که میخواست وارد صفحه پرداخت بشه دچار مشکل میشد و میزد سبد خرید خالی شد. من و دوستم همزمان با هم این کار رو انجام دادیم .

سرتون رو درد نیارم متوجه شدم نه من نه این ۱۶ نفر دیگه که میشناسم بلکه کسایی که خرید های این مدلی خواستن انجام بدن همین مشکل رو داشتند. دو نظریه واسه این جریان وجود داره یکی این که ملت سر کار بودن و مسئولین دیجی خواستند با این ترفند (که خیلی هم رواج داره بین سایت های سطح پایین) محصولات دیگشونو بفروشند یا این که سرور دیجی مشکل داشته که بعید میدونم چون در یک لحظه من این موضوع رو تست کردیم و کالای بدون تخفیف وارد صفحه درگاه بانک شد و اونی که تخفیف ۵۰ درصدی داشت وارد نشد.

بنده هیچ نتیجه گیری نمکینم و هیچ کسی رو متهم نمیکنم که میدونم کاربران ما به شدت زرنگ و باهوش هستند و متوجه این اتفاقات می شوند. بعد از این جریان دوستان تصمیمی گرفتیم مبنی بر این که صداقت خیلی بیشتر از این مسائل ارزش دارد و دیگر به هیچ عنوان ما از دیجی کالا هیچ گونه خریدی انجام نمیدیم حتی اگر به شدت نیازمند اون خرید باشیم و از بازار آزاد یا سایت های دیگه استفاده میکنیم.

و به نظرم من این کمپین جز کمپین های شکست خورده دیجی کالا بود چون نه فقط من بیش از ۱۰۰ مشتری دور ور ما رو هم از دست داد بقیه رو خبر ندارم ولی چیزی که مشخصه و در انجمن ها و گروه ها میبینم همه این جور مشکلی داشتند و تصمیم به خرید نکردن از این سایت دوست داشتنی کردن (البته قبلا دوست داشتنی بود).

انتخاب با شماست دوست عزیز

دوست دارم نظر دوستان رو هم بدونم

با تشکر

محمد همتی

محمد همتی
مهندس محمد همتی هستم طراح و برنامه نویس سایت
شاید این نوشته ها را نیز دوست داشته باشید
The-Complete-Guide-to-Social-Media-Measurement-for-Small-Businesses-649x317
سلام دنیای اینترنت !
10 دیدگاه
  • محسن مرداد ۷,۱۳۹۶ در ۷:۰۴ ب.ظ

    به نظرم دیجی کالا داره کنترل امور از دستش خارج میشه، حوزه هایی که داره فعالیتش رو توش گسترش میده نیاز به برنامه ریزی و مدیریت دقیق داره که به نظر میرسه همچین مدیریتی در کار نیست. امیدوارم دیجی کالا با برنامه قدم توی این رشد روز افزونش گذاشته باشه.

    بعضی وقتا کیفیت کار در زمینه های تخصصی جذاب تر از کمیت و تنوع محصولاته.

    شاید راه اندازی چند زیرمجموعه جدید مثل دیجی استایل بتونه چاره مشکل در دیجی کالا باشه.

  • مهدی عبدالوهاب مرداد ۱,۱۳۹۶ در ۱۰:۴۶ ق.ظ

    دوستان من باید یک نکته رو اضافه کنم و اون اینکه دیجی کالا یک تجربه موفق داخلیه و چنین اتفاقاتی (که ذاتا در ایران جدید محسوب میشه) تا حدی طبیعیه. ضمن اینکه در مورد خردی PS4 ترافیک وحشتناک ۸۵۰۰۰ کاربر همزمان روی سایت تجربه شد که باعث خوشحالیه که ساین پایین نیومد. این رو از این جهت میگم که اکر خاطرتون باشه روز اول بلک فرایدی بامیلو پایین اومد.
    البته من هم موافقم که روش کار خیلی خوب نبود و باعث بی اعتمادی کاربران می شد تا جای که گفته شد که فقط خود دیجی کالایی ها کالا ها رو خریدن در حالیکه برای کارکنان دیجی کالا خرید در این تخفیفی ممنوع بود و مواردی هم که قاچاقی انجام داده بودند سفارششون حذف شد.
    در نهایت به نظرم کمی باید صبوری کنیم تا این فضا ها رشد کنه و توقع نداشته باشیم دیجی کالا با ده سال سابقه مثل آمازون عمل کنه

    • پیمان مرداد ۶,۱۳۹۶ در ۱۲:۳۵ ب.ظ

      ۸۵ هزار کاربر که عددی نیست!!!
      قرار باشه با این اعداد نگران پایین اومدن سایت باشیم با تکنولوژی‌های امروزی همان بهتر کل سایت نابود بشه …
      خیلی عذر میخوام.

  • مهسا همتی تیر ۳۱,۱۳۹۶ در ۵:۲۶ ق.ظ

    پارسال یک کمپین تلگرامی گذاشته بود که باید کدهای تخفیف رو از بین چند کد حدس میزدیم، اون تایمی که ۲۰ کد تخفیف وجود داشت من حدس زدم و به همکارمم گفتم همزمان هر دو کد رو اعمال کردیم ولی تو سبد خرید من خطای تغییر در سبد خرید رو داد ولی برای همکارم سفارش ثبت شد. کد تخفیف بعدی که تو روزهای بعد اعلام شد مبلغ بالاتری بود و تعدادش ۲ عدد بود و با اینکه ما باز هم به سرعت انتخاب کردیم ولی اصلا اعمال نشد. من فکر میکنم برای این کمپین شیرجه بزن، موجودی این کالاها رو یک یا دو عدد قرار داده بودند که دائما خطا میداد. من خودمم تست کردم، اصلا سفارش ثبت نمیشد.

  • ندا تیر ۳۰,۱۳۹۶ در ۸:۲۵ ب.ظ

    متاسفانه توي كشور ما كيفيت فقط براي جذب اوليه مشتري هستش و بلافاصله جاي خودش رو از دست ميده. و متاسفم براي مديريت دي جي كه مشترياش رو با اين ترفندهاي مسخره و قديمي از دست ميده

  • ناشناس تیر ۲۸,۱۳۹۶ در ۵:۴۵ ق.ظ

    هدف فقط تبلیغات، جذب کاربر سریع و بالابردن رنک سایت در وب‌سایت‌هایی مثل Alexa است. شما که خودتون سئو کار هستید قطعا میدونید که این کار چقدر سریع آمار سایت رو بالا میبره. دیجی کالا این کارو با دیجی استایل هم انجام داد چند وقت پیش!
    من هم در برخی اوقات ناراضی هستم (از دیر رسیدن بسته، که همیشه کنسلش میکنم، از اشتباه در ارسال، از دیر پس دادن وجه بعد از کنسلی، از برخورد بد راننده‌هایی که بسته رو تحویل میدن و مانند اینها) منتهی چون سرمایه‌گذار داخلیه و سود کردن در پایین‌ترین درجه اهمیته (هدف و علتشو خودتون خوب میدونید)، این موارد پیش میاد.
    اگر سرمایه‌گذار خارجی بود و هدف سود و رشد همزمان بود، این موارد پیش نمیومد.
    دوستی دارم که تازه مهاجرت کرده، از سایت آمازون خریدی کرد و اشتباه محصول مشابه‌ای رو براش ارسال کردن. وقتی با ساپورت اونجا صحبت کرد، ساپورتش گفت که اگر محصول بعدی مشکل داشته باشه، کل وجهتون برگشت داده میشه و محصول هم عین چیزی که خواستید بهتون تحویل میشه. اینه فرقشون!
    یا دوست دیگه‌ای دارم که موقع حمل وسیله‌ای که از یه فروشگاه زنجیره‌ای خریده بود، کارگر باربری حرف نامربوطی زده بود. ایشون هم شکایت کرد به مدیر مجموعه، پرسنل رو به خط کردند و تنبیه شد اونی که این حرف رو زده و به این دوست ما هم گفتن اگر شکایت قضایی نکنی، هر وسیله‌ای که بخوای رایگان بهت میدیم!

  • لالا تیر ۲۸,۱۳۹۶ در ۲:۲۰ ق.ظ

    دقیقا همین داستان تو جشنواره یلدا من و همکارم اتفاق افتاد

  • بابک تیر ۲۷,۱۳۹۶ در ۹:۵۷ ق.ظ

    من احتمال میدم مشکل از کش سرور دیجیکالا بوده بعید میدونم برای بازارگرمی این کارو کرده باشه .

  • ali تیر ۲۷,۱۳۹۶ در ۹:۲۲ ق.ظ

    are mam natoonestim in kareshon faghat tablighat bood hata bazi kalaha ba takhfif bazam az bazar gerontaran ama dg injoriam nist hichki kharid nakone az digi ,

  • msm تیر ۲۶,۱۳۹۶ در ۶:۵۲ ب.ظ

    جالبه دقیقا مو به مو همین داستان برا من ودوستم پیش اومد
    البته من از خیلی وقت پیش از این کمپین تصمیم گرفتم دیگه از دی جی خرید نکنم
    دقیقا وقتی که گوشی اس ۷ رو از نمایندگی‌سامسونگ خریداری کردم و دیدم اختلاف قیمت با دیجی بیش از ۱۵۰ هزارتومن هستش تازه نمایندگی شارژر بی سیم و هندزفری لول u رو هم هدیه داد ولی دیج ی نمیداد
    خلاصه منم از اون روز تصمیم گرفتم دیگه خرید نکنم از دی جی تا این کمپین رو دیدم و وسوسه شدم ولی خوشبختانه بهم ثابت کرد یه بار دیگه که دی جی ارزش حتی نگاه کردن به مشخصات کالا رو هم نداره

دیدگاهتان را بنویسید

دیدگاه شما

نام
سایت